Spotrepair

Heb jij een kleine schade aan je auto? Dan is spotrepair vaak de aangewezen manier om dit te herstellen! Vaak wordt er gedacht dat er grote klussen nodig zijn om dit weer te repareren, bijvoorbeeld bij een kleine lakschade dat het hele autodeel overgespoten moet worden. Natuurlijk kan dat gedaan worden, maar waarom zou je een grotere reparatie uit laten voeren dan strikt noodzakelijk is? We weten allemaal dat reparatiekosten niet bepaald laag liggen, dus het is financieel nooit gunstig om grote autoreparaties uit te laten voeren. Bij spotrepair wordt alleen die plek aangepakt die ook daadwerkelijk beschadigd is. Dat betekent dat het een veel kleinere klus is en dat dus ook de kosten ervan een stuk lager kunnen blijven. Bovendien kan het fixen dan ook veel sneller gebeuren, waardoor jij je auto niet zo lang klein hoeft te zijn. En dat is natuurlijk wel zo prettig, want hoeveel laten een kleine schade in lak niet voor wat het is, omdat ze geen zin hebben om zo lang hun voertuig te moeten missen? En omdat ze natuurlijk geen zin hebben in een hoge rekening van het schadeherstelbedrijf. Spotrepair biedt daar dus echt een oplossing voor en dat is erg prettig!

Meer over spotrepair

Wat moet je nu nog meer weten over spotrepair? Een belangrijk punt om te weten is dat er in de branche onderscheid gemaakt wordt in zones van de wagens, waarbij er 3 zones onderscheiden worden:

  • A: kofferdeksel, moterkap en dak
  • B: het zogenaamde aanzicht van de ‘flanken’ van het voertuig
  • C: de andere delen van de onderzijde van de auto die niet onder B vallen

Bij zones B en C is er eigenlijk nooit sprake van complicaties en kan er zonder problemen spotrepair uitgevoerd worden. Belangrijk om hierbij te onthouden is dat een ‘spot’ staat voor ongeveer het formaat van een A4 papier. Gaat het om grotere schades, dan valt het niet meer onder deze categorie en zijn ook grotere herstelwerkzaamheden nodig. Vaak werkt deze manier van repareren ook niet goed als er meerdere beschadigingen op één vlak zitten, dan blijft het hele onderdeel overspuiten toch de beste manier om het probleem te verhelpen. Datzelfde geldt voor metallic lak, vooral bij kleuren als brons, zilver en lichtblauw, hierbij kunnen in de B-zone alleen kantjes en randjes gedaan worden, anders kom je toch uit op groter herstel. Met andere woorden, spotrepair kan in veel gevallen een goede oplossing zijn, maar biedt niet in alle gevallen soelaas.

Veel voordelen

Het fijne van spotrepair is dat het veel voordelen biedt en daarom ook door verzekeraars aanbevolen wordt als het tot de mogelijkheden behoort. We hebben het al gehad over de snelle reparatie die op korte termijn kan plaatsvinden. Ook levert het zoals gezegd een flinke kostenbesparing op. Daarnaast zorgt het ervoor dat er geen waardevermindering optreedt bij jouw auto. Allemaal uitstekende redenen dus om hiervoor te kiezen! Heb jij een kleine schade waarvoor spotrepair een mogelijkheid zou zijn? Dan kun je hiervoor uitstekend terecht bij WB Autoschade, specialist in autoschadeherstel. Zij vertellen op hun site WBAutoschade.nl veel over deze manier van repareren, maar mocht je hier meer over willen weten, dan kun je gerust eens contact met hen opnemen. Ook als je wilt weten wat zij voor jou kunnen betekenen bij jouw schade kun je hen gewoon eens contacteren. Zij vertellen jou graag meer over de verschillende mogelijkheden die zij jou kunnen bieden bij het herstellen van jouw schades. Of het nu gaat om spotrepair, om uitdeuken of om andere herstelwerkzaamheden, bij WB Autoschade kun je altijd heel goed terecht!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn