Hoe krijg je je jezelf fit met boksen in Oosterhout?

Hoe krijg je je jezelf fit met boksen in Oosterhout?Ben je afkomstig uit Oosterhout of woon je in de buurt en wil je graag je conditie opkrikken, dan kun je overwegen om te gaan boksen in Oosterhout. Het is zeldzaam om een bokser te zien die geen fit lichaam heeft. De overvloed aan boksers die in vorm zijn, is ook geen toeval. Boksen in Oosterhout en trainen in de zoete wetenschap – zelfs als je nooit een voet in de ring hebt gezet – is genoeg om je overtollig vet te verbranden, je spieren te versterken en je een lichaam te geven waar je trots op bent. Afgezien van je trainer en sparringpartners is boksen grotendeels een individuele sport. En je zult dit eenzame gevoel nooit beter ervaren dan wanneer je gaat hardlopen. Hardlopen voor boksers staat trouwens bekend als belangrijkste onderdeel van de training, omdat deze activiteit je uithoudingsvermogen helpt te vergroten voor competitie in de ring. Traditioneel bestond hardlopen uit lange afstanden, maar als je gaat boksen in Oosterhout geven de trainers voorkeur aan korte runs met hoge intensiteit. Ongeacht de filosofie van je trainer, als bokser word je tijdens het trainen de beste vrienden met je hardloopschoenen en MP3-speler om een fitter lichaam op te bouwen.

Hoe boksen in Oosterhout je lichaam en je conditie een boost kan geven?

  • Zeg vaarwel tegen vet – Voordat je je bokshandschoenen vastmaakt, verbeter je je conditie door een verscheidenheid aan boks specifieke trainingsoefeningen. Een belangrijk element van een boks training is touwtjespringen. Deze oefening bouwt je uithoudings- en voetsnelheid op en verbrandt snel calorieën om je te helpen vet te verliezen. Een andere belangrijke oefening als je gaat boksen in Oosterhout is schaduwboksen, een solo-activiteit die je uitvoert voor een spiegel. Deze up-tempo cardiotraining verfijnt niet alleen je basiskennis van het boksen, maar bouwt ook je spieren op en verbetert je conditie.
  • Sterke, gezonde spieren – Hoewel veel bokstrainers snelheid boven kracht benadrukken, blijft krachttraining een nuttig element in de training van een bokser. Verschillende boks oefeningen helpen je spieren te versterken, maar veel boksers gebruiken een specifieke selectie aan oefeningen om sterke spieren te krijgen. Deze oefeningen bevatten vaak lichaamsgewichttrainingen zoals push-ups, crunches en pull-ups, explosieve oefeningen zoals burpees en boxsprongen en oefeningen met vrije gewichten zoals flarden.
  • Al punchend naar een fitter lichaam – Zelfs als je niet gek bent van hardlopen en krachttraining, kan een standaard boks training je ook helpen om in vorm te komen. Bokstraining bestaat meestal uit het verfijnen van je boks combinaties op de boks zak met precisie, snelheid en ritme. Als je gaat boksen in Oosterhout, word je ook geleerd te trainen met stootkussen en zul je ook leren om technisch te sparren een ervaren partner.

Waarom starten met boksen?

Er is niets dat kan vergeleken worden met het testen van jezelf telkens je in de ring stapt. Als we het over boksen in Oosterhout hebben, dan hebben we het niet over zomaar wat stoten. Je moet lenig en precies zijn en een mentaal spel van actie-reactie spelen. Een ronde van drie minuten kan aanvoelen als de langste drie uur van je leven. Er is een reden waarom boksen de favoriete work-out is voor heel wat bekendheden en modellen. Zin om een paar handschoenen aan te trekken en te gaan boksen in Oosterhout? Neem dan eens een kijkje op de site van Fight in Shape fightinshapeoosterhout.nl. Boksen is niet alleen zomaar wat slagen uitdelen. Het is een gezonde en productieve manier om je te helpen spanningen los te laten. Als intensief traint, geef je lichaam meer endorfines vrij en meer endorfines kan je gelukkiger maken.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn